niedziela, 3 lutego 2013

03/02/2013

Poznaliśmy nowych ludzi- parę Polaków z trzyletnią córeczką. Mamy więc niezłą ekipę, sześć dorosłych osób i trójka dzieci. Razem spędziliśmy cały weekend zwiedzając pobliskie plaże, bo to największa radocha dla dzieci. Jest gwarno i radośnie. Dzieci się bawią, budują zamki z piasku, a my łapiemy słońce i kąpiemy się w morzu.









 


Dominika

Maks

Gabryś






Nie wspomniałam Wam wcześniej o tym, że odkryliśmy włoską restaurację La Dolce Vita, prowadzoną przez starsze małżeństwo z Włoch. Wieczorami jest tam bardzo dużo osób, miejsce cieszy się dobrą opinią. Kilka razy byliśmy tam na kolacji, ponieważ troszkę już znudziło nam się hinduskie jedzenie i miło jest jednak zjeść coś innego. Kuchnia jest naprawdę bardzo smaczna, pizza na cieniutkim cieście, pasty, bruschetta, tiramisu, wszystko przepyszne.

Z innych wiadomości- skończyłam właśnie czytać książkę "Lalki w ogniu" Pauliny Wilk. Są to opowieści z Indii, które odsłaniają całe piękno i nędzę istnienia- polecam każdemu.

"Bardzo wciągająca lektura opowiadająca historię niezwykłego kraju w niezwykły sposób. Wiernie oddany obraz panujących zwyczajów, szczegółowe opisy postaci, kultury miejsca oraz prawdziwego oblicza Indii, nierzadko tragicznego. Plastyczny język pobudza wyobraźnię i płynnie przenosi czytelnika w poszczególne miejsca i sytuacje. Mimo dużej ilości poruszanych tematów oraz wyczerpujących opisów – proporcje dobrane są idealnie. Książka z powodzeniem może służyć jako przewodnik po Indiach, ponieważ pokazane są oczami osoby, która zna ten kraj i bardzo dobrze go rozumie. Nie mogłam się oderwać – żałuję, że skończyłam!". To słowa Martyny Wojciechowskiej. 

Osobiście dowiedziałam się wiele interesujących rzeczy, o których nie miałam zielonego pojęcia. 
Już teraz wiem, np. że dziewczynki są zabierane ze szkół  jak tylko dostają pierwszą miesiączkę, bowiem już wtedy są uważane za gotowe do małżeństwa i rodzenia dzieci!!! Często nie mają wpływu na to za kogo zostaną wydane za mąż, widzą męża dopiero na własnym ślubie. Jak to czytałam zastanawiałam się jak to jest możliwe?
To tylko jeden przykład, nie chcę zdradzać więcej bo naprawdę uważam, że warto samemu zagłębić się w lekturę, by poszerzyć swe horyzonty. A może ktoś z Was już kiedyś ją czytał?
Pozdrawiamy ciepło.

6 komentarzy:

  1. Ależ tam u Was wesoła gromadka, super! :) Kafi miło, że wspomniałaś o Lalkach w Ogniu, jeszcze nie czytałam, ale chętnie po nią sięgnę, żeby zweryfikować własne spostrzeżenia, które mam po wizycie. W odnesieniu do tego przykładu, dziewczynek, które zostają żonami w bardzo młodym wieku, to jak dla mnie wiąże się to w bezpośredni sposób z wyznawcami Koranu, wg. którego związki małżeńskie i stosunki seksualne z małoletnimi dziewczynkami są dozwolone w kulturze Islamu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, jest wesoło :)
      Podobno świetną książką jest "Shantaram" Gregory David Roberts. Niedługo biorę się za nią.

      Usuń
  2. Kasiu trzymając na rękach tą dziewczynkę o imieniu Dominika wyglądasz jak byś tam była od co najmniej 6mies.Kolor opalenizny :bezcenny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę słońce zaczęło mnie chwytać po miesiącu, cały czas używam jednak filtrów przeciwsłonecznych. Ale opalenizna jest, to fakt :)

      Usuń
  3. prześliczne zdjęcia, dziękujemy za miło spędzony czas:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęć więcej już wkrótce na Waszym pendrive :) Również dziękujemy.

      Usuń